top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תטל פליקסברודט

10 טיפים מעשיים לעבודה נכונה עם דף הפייסבוק העסקי [מעודכן 2019] - מיוחד לבעלי עסקים

אז בלי יותר מידי בלבולי מוח, קבלו 10 טיפים מעשיים שאתם יכולים ליישם כבר עכשיו ושיעזרו לכם לנהל את עמוד הפייסבוק העסקי שלכם בצורה יעילה ונכונה!


1. בחרו תמונת פרופיל מתאימה הניתנת לזיהוי


בחרו תמונת פרופיל שתקל על הגולשים בדף שלכם לזהות אתכם. תמונת הפרופיל יכולה להיות תמונה אישית, לוגו או כל דבר אחר שמקושר לעסק שלכם. הגודל המומלץ לתמונה הוא 360X360 פיקסלים (כאשר הגודל המינימלי המומלץ הוא 180X180 פיקסלים לפחות) כך שהיא תוצג בצורה המיטבית ביותר.


2. בחרו תמונת נושא מושכת ואטרקטיבית


בחרו תמונת נושא אטרקטיבית, איכותית ומושכת שתבלוט ותמשוך את עיני הגולשים בדף. יש לקחת בחשבון שפייסבוק מציגה את התמונה בגודל שונה בטלפון הנייד ובמחשב שולחני/נייד כך שמומלץ להתאים את ממדי התמונה לגודל של 820X465 פיקסלים, כאשר בטלפון נייד התמונה תוצג במלואה ובמחשב שולחני/נייד היא תהיה קטנה יותר ולכן רצוי שהתוכן העיקרי המוצג (בייחוד אם מכיל טקסט) יהיה במרכז התמונה.


3. הוסיפו כפתור פעולה רלוונטי שיאפשר לגולשים אינטראקציה עם העסק שלכם


כדי לאפשר לגולשים בדף ליצור אינטראקציה עם העסק שלכם דאגו להוסיף כפתור פעולה רלוונטי שיניע אותם לבצע פעולה. בין האפשרויות המוצעות ניתן למצוא: כפתור יצירת קשר, כפתור הזמנת שירות, כפתור מידע נוסף, כפתור צפייה בסרטון, כפתור ביצוע רכישה או תרומה וכפתור שימוש באפליקציה. הנחיות להוספת הכפתור תוכלו למצוא בקישור הבא - https://www.facebook.com/help/977869848936797?helpref=faq_content.


4. ערכו את שדה ה'אודות' כך שיתאר בצורה הטובה ביותר את העסק שלכם


אחד האזורים החשובים ביותר בדף העסקי הוא דף ה'אודות' כאשר זהו לרוב המידע הראשוני שאליו ייחשף הגולש בדף ולפיו יבחר האם להמשיך לעקוב אחר הדף שלכם. לכן חשוב שהמידע הרשום ב'אודות' יהיה קצר, קולע ויתאר בצורה הטובה ביותר את העסק שלך ו/או השירותים המוצעים. פרט נוסף וחשוב מאוד הוא שעפ"י המידע שיופיע בחלק ה'אודות' - מנועי החיפוש (וביניהם google) יידעו להציג את דף הפייסבוק שלכם בתוצאות החיפוש כאשר גולשים יחפשו מילות מפתח רלוונטיות אשר יופיעו שם. טיפ נוסף שאני ממליץ לעסקים מקומיים הוא להוסיף גם את מיקום העסק בטקסט. הנה דוגמא ה'אודות' בדף העסקי שלי, שימו לב שמילות מפתח רלוונטיות כגון - "שיווק דיגיטלי", "עיצוב וקידום אתרי אינטרנט", "פרסום בפייסבוק וגוגל" מופיעות שם:


5. דאגו לפרסם תוכן מעניין שימשוך את הגולשים בדף להמשיך לעקוב אחריכם


כדי למשוך את עיני העוקבים שלכם דאגו לפרסם באופן שוטף תוכן אטרקטיבי, מעניין ומגוון שיכלול תמונות, סרטונים, קישורים לכתבות רלוונטיות, הצעות אטרקטיביות, שידורי LIVE (מאוד מומלץ) ועוד. עפ"י מחקרים שנעשו נמצא שהתוכן שהכי מושך את הגולשים ליצור היקשרות עם הדף והפוסטים שלכם הוא מסוג תמונות וסרטונים (בייחוד סרטונים). רצוי לקחת בחשבון שלפייסבוק יש סטנדרטים מועדפים לגבי ממדי התמונות והסרטונים המפורסמים בצורות השיתוף השונות. במדריך שבקישור הבא ניתן לבחון את הגדלים המועדפים של כל המדיה הניתנת לשיתוף בפייסבוק - https://louisem.com/120414/facebook-image-dimensions.


6. תזמנו את הפוסטים שלכם בצורה אופטימלית כך שיגיעו למרב העוקבים שלכם


כדי שהפוסטים שאתם מפרסמים בדף העסקי יגיעו למרב העוקבים שלכם, רצוי לתזמן ולהעלות אותם בשעות מסוימות שבהן רוב העוקבים פעילים. ממחקר שנעשה בעבר ע"י חברת Hootsuite נמצא שהזמנים המומלצים לפרסום פוסטים הם: ימים א'-ה' – בין השעות 12:00-15:00 , ימים שישי ושבת – בין השעות 12:00-13:00.

פרט לזמני הפרסום המומלצים, חשוב לציין שיש עוד מגוון פקטורים אשר חשובים מאוד להגדלת התפוצה והמעורבות (אם אתם רוצים לקרוא על זה עוד אתם מוזמנים לקרוא פוסטים קודמים בבלוג שלי וכמובן להמשיך לעקוב אחר פוסטים עתידיים).


7. הצמידו פוסטים חשובים לראש הדף העסקי


בעת פרסום תוכן חדש בדף, פוסטים ישנים נדחקים מטה בציר הזמן שלכם. כדי לשמור על תצוגה קבועה של פוסט מסוים שאתם מעוניינים לקדם ולהשאיר באופן קבוע בדף שלכם - השתמשו באופציה 'הצמד לראש הדף', אשר מופיעה בתפריט שנפתח בלחיצה על שלוש הנקודות שבראש הפוסט המבוקש. הפעולה תשאיר את הפוסט מוצמד לחלק העליון של הדף, כאשר כל פוסט חדש שתעלו יופיע מתחתיו (עד שתבטלו את ההצמדה).


8. עקבו אחר תגובות בדף ודאגו להשיב עליהן חזרה


עניין מאוד חשוב בניהול דף עסקי הוא להיות מחוברים לעוקבים שלכם. אתם יכולים לעקוב ולהשיב על התגובות שקיבלתם בטאב 'התראות' בחלק העליון של הדף העסקי (מתחת לשורת החיפוש). אין חובה כמובן לענות על כל תגובה שאתם מקבלים, אך רצוי מאוד לעקוב ולפחות להיות מחוברים למה שקורה. חשוב לציין שהמעורבות שלכם עם האנשים המגיבים בפוסטים שלכם תעזור מאוד להגדלת נתוני התפוצה של הפוסטים ולכן כדאי מאוד לשמור על אחוז תגובה גבוה.


9. שתפו את הדף העסקי בפלטפורמות אחרות כדי ליצור עוד עוקבים


הגדלת כמות העוקבים היא כמעט תמיד משימה לא פשוטה. לאחר שכיסיתם את האפשרויות הקיימות (חברים, משפחה, הזמנות וכו'), צריך להתחיל לחשוב הלאה. כמובן שתמיד קיימת אפשרות לקידום ממומן, אך אופציה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא להטמיע לינקים לדף העסקי באתר האינטרנט שלכם (במידה וקיים) ולהוסיף בו כפתורי "like" ו"follow" שיקלו על הגולשים להגיע בקלות לדף העסקי שלכם ולהתחיל לעקוב אחריכם. אופציות נוספות: להוסיף קישור לדף בחתימה שלכם במייל, להטמיע כפתורי "like" וקישור לדף שלכם בבלוג שאתם מנהלים, לשלוח הודעות ישירות לכל הלקוחות ואנשי הקשר שלכם עם קישור לדף העסקי. זכרו שללא קידום הדף והגדלת כמות העוקבים, יהיה לכם מאוד קשה לגדול.. יחד עם זאת חשוב לציין שכמות עוקבים גדולה היא לא נתון שיש להתייחס אליו בצורה משמעותית מבחינת פרסום ולא על זה כדאי לשים את הדגש מבחינת אסטרטגיית הפרסום שלכם. יותר חשוב לשים דגש ולהשקיע את הזמן שלכם בפוסטים מעניינים, מושכים וויראליים - אותם מומלץ לקדם דווקא לקהלים חדשים ולא לסמוך על רק קהל העוקבים שלכם. תמיד תחשבו החוצה, איך להגיע לקהלים חדשים - ככה גדלים בצורה נכונה.


10. הכי חשוב - השתמשו בקידום ממומן כדי לקדם את הפוסטים שלכם


קידום ממומן הוא נושא גדול ומורכב בפני עצמו. בנגיעה, אוכל להגיד לכם שקידום ממומן היא אחת הדרכים היעילות ביותר להביא חשיפה גדולה יותר לדף שלכם, לפוסטים שלכם, לשירות/מוצר שאתם מוכרים דרכו וכו'. אם כבר כתבתם תוכן איכותי, לא תשקיעו קצת כדי שבאמת יגיע לעוד אנשים?


לפייסבוק קיימת מערכת מורכבת ומתוחכמת בשם "מנהל המודעות" שעוברת שדרוגים באופן קבוע ואשר דרכה ניתן לנהל את הפרסום הממומן. קיימים אינספור מדריכים שמסבירים איך להשתמש בה (לדוגמא בלינק הזה – https://www.facebook.com/business/learn/facebook-ads-basics). כפתורי ה"קדם פוסט" הכחולים שאתם רואים בכל מקום בדף אמנם יותר נגישים אך פחות יעילים ובסופו של דבר גם עולים לכם יותר כסף וגם מגיעים לקהל שלרוב לא רלוונטי עבורכם ולכן אני ממליץ שלא להשתמש בהם לטובת הקידום. האופציה האפקטיבית והמשתלמת יותר היא קידום פוסטים דרך מערכת "מנהל המודעות" של פייסבוק שדרכה ניתן להגדיר קהלים מדויקים בצורה מאוד מפורטת ובמגוון שילובים ואפשרויות, לבצע חלוקת וניהול תקציב בין מספר מודעות וקמפיינים בצורה אפקטיבית ויעילה, יצירת מספר מודעות עבור אותו קמפיין כדי לבחון נתוני הצלחה (A/B TESTING) ועוד מספר רב של אפשרויות שרק הולכות ומשתדרגות עם הזמן.


 

המאמר נכתב ע"י טל פליקסברודט

שיווק דיגיטלי לעסקים | tf Digital Marketing

מומחה בעיצוב וקידום אתרי אינטרנט, הדרכה, ניהול ופרסום קמפיינים בפייסבוק, גוגל ורשתות חברתיות

ליצירת קשר: 054-9000360


 

קראתם? אהבתם?

מוזמנים לסמן לייק בעמוד הפייסבוק שלי, להמשיך לעקוב

וכמובן לשתף אחרים :)



64 צפיות0 תגובות
bottom of page