top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תטל פליקסברודט

האם הגיע הזמן להיפרד מהלייק?

פייסבוק עדכנה לאחרונה שהיא שוקלת להסתיר את מונה הלייקים בפייסבוק. מה המשמעות עבורנו ואיך זה הולך להשפיע עלינו ? במאמר הבא...


10 שנים שהרגילו אותנו לסמן לייק על כל דבר שאנחנו אוהבים. כעת מעדכון ששחררה פייסבוק לאחרונה נראה שאנחנו בדרך לשינוי בהרגל והסממן הבולט ביותר של פייסבוק ובכלל של העולם הדיגיטלי, "הלייק", עומד להיעלם מאפליקציית האנדרואיד של פייסבוק (בתור התחלה). עפ"י מנכ"ל ומייסד פייסבוק - מארק צוקרברג, הרעיון שעומד מאחורי ההחלטה הוא הפסקת המרדף הבלתי פוסק שלנו אחרי הלייקים ושינוי המגמה מתקשורת ציבורית רחבה "רודפת לייקים" המונעת מקנאה והשוואה בלתי פוסקת לתקשורת בין אישית ופרטית יותר.


במסגרת פיילוט שפייסבוק ערכה לאחרונה ברשת האינסטגרם במספר מדינות כבר הפסיקו את האפשרות לסמן לייק לפוסט ונראה שזאת המגמה כרגע בחברה. במסגרת הפיילוט, משתמש אשר צופה בפוסט יכול לראות רק את שמות החברים המשותפים שסימנו לייק לפוסט, אך הוא לא יכול לראות את מספר הלייקים הכולל שסימנו בפוסט. יחד עם זאת המידע הנ"ל חשוף רק לכותב ומפרסם הפוסט עצמו. חשוב לציין שמדובר במגמה שככל הנראה תמשיך גם לפלטפורמות אחרות וביניהן טוויטר.


פייסבוק עוד לא עדכנה איך ומתי המהלך הזה עומד לקרות, אך ככל הנראה הנ"ל יבוצע בהדרגה אצל חלק מהמשתמשים ואח"כ יוחל על כל היתר כאשר אם יסתבר שהמהלך עלול לפגוע בהכנסותיה, תשקול לבטל אותו מכיוון שבכל זאת, פייסבוק מרוויחה מכל הסיפור הזה של הלייקים ומה שנלווה אליהם והמהלך עלול גם להביא למצב של הפסד עבורה. נחייה ונראה.


 

המאמר נכתב ע"י טל פליקסברודט

שיווק דיגיטלי לעסקים | tf Digital Marketing

מומחה בעיצוב וקידום אתרי אינטרנט, הדרכה, ניהול ופרסום קמפיינים בפייסבוק, גוגל ורשתות חברתיות

ליצירת קשר: 054-9000360


 

קראתם? אהבתם?

מוזמנים לסמן לייק בעמוד הפייסבוק שלי, להמשיך לעקוב

וכמובן לשתף אחרים :)



16 צפיות0 תגובות
bottom of page